Followers

Wednesday, February 9, 2011

Ayah pergi berUbat Lagi…


Lokasi kali ini agak jauh, nun di Jenering Jeneri, dekat dgn Pekan Jeniang, odw to Betong. Nak sampai ke rumah PakTeh kena melalui ladang getah. Agak jauh ke dalam  selepas kluar dari highway. Dari AS ke sana ada ler 2 jam. Pergi balik dah 4 jam. Kalau tak ada map mmg akan sesat sbb no signboard langsung. Sunyi saja. Dapat cari rumah PakTeh pun sebab ringan mulut tanya kat org minyak Caltex. Kalau tidak, mmg masuk angin keluar asap ler kena pusing balik. Dikenali sebagai PakTeh, Bomoh diRaja. Umur lingkungan lewat 40an. Sesampai saja, punya ler byk keta mcm org pergi kenduri. Berderet. Keta pulak hebat2 belaka, BmW, Merc. PakTeh sendiri pun pakai Toyota Harrier. Waduh…hi-income jugak jadi bomoh ni. Bukan calang2 org leh pakai benda2 branded ni.
Disebabkan ayah berkerusi roda, mmg agak payah sedikit nak naik ke rumah PakTeh. My hubby apa lagi,  jadi supir merangkap  jadi tukang  tolak dan angkat ayah ler. Thanks a lot to my hubby yg susah payah melayan kerenah dan kemahuan ayah.
PakTeh berubat pakai cara mass, himpun ramai2 lepas tu baca doa dn jampi sekali gus. Walau beratus org dtg dgn pelbagai penyakit, tapi masa berubat mmg cepat. Dari cakap2 org di situ, cara berubat PakTeh mmg mujarab.  Ada yg nak kena operate cancer tapi tak jadi operate selepas berubat dgn PakTeh. Wanita yg sukar dapat anak pun boleh diubat. Chopp!! ini bukan tlg promote yer. Pengerasnya RM30.50 seorg. Bayangkan sehari berapa dia dapat?. Itu hari minggu, blum lagi hari sabtu dn ahad. Kata org, bila time weekend keta berderet panjang lebih 1km. PakTeh off hari Jumaat dn Isnin. Dia digelar Bomoh DiRaja sbb pernah berubat Sultan Kedah @ Sultan Abdul Halim. Dasyat, dasyat, mmg dasyat.

11 comments:

  1. Ayah akak sakit mcm2...batu karang, jantung, kencing manis, OA dllnya...nk tulis pn mmg berjela. Yg buat worst tu sbb sejak sthn lalu ayah dh tak boleh bjalan, pakai kerusi roda saja. Urusan dia hari2 mmg perlu bantuan org lain. Family Khai mcmana?.

    ReplyDelete
  2. macam mana selepas perubatan di situ?ada perubahan tak?saya dan kluarga ada juga pergi baru2 nie..ahad tadi..memang ramai orang yang datang...

    ReplyDelete
  3. Slm pada yg membaca ruangan ini.bkn apa pun cuma aku kagum dengan cara perubatan ini.dlm malaysia yg aku tau pk teh sorang je blh buat.tapi semua dgn izin Allah.jangan silap kwn kwn.last weekend adik aku ade pergi sana berubat penyakit buah pinggang.kirs dah teruk le bacaan pun dah lebih dari 1000. Pakt teh tlg ubatkan dan kita ni mohon doa dari Allah .

    ReplyDelete
  4. hari minggu dengan hari sabtu ahad ada beza ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...