Followers

Wednesday, February 2, 2011

Bila nak slim2 ni??


Skrg ni dah start bulan February, maknanya ada 4 bulan lagi untuk menjadikan azam thn baru sebuah kenyataan. Boleh ke kembali ke 52kg?. Sejak berada di laman ayah aku makan ikut suka hati. Sesedap rasa. Kerunsingan membuat aku makan apa saja yg terhidang, tambah pulak makan masakan sendiri. Bila tgk cik kak cik kak kt kg ni gempal2 belaka, rasa mcm inikah ‘wajah sebenar’ yg patut aku kekalkan?
Kalau dulu kat ofis aku dn kawan2 akan berlumba-lumba berdiet, makan biskut Iko atau sekadar semug Nescafe cukup untuk alas pagi. Lunch pulak mkn sayur-sayuran. Tea break cukup sekadar 1-2 biji kuih. Malam hanya minum susu dan buah atau 2 keping roti. Itu kalau time tak brapa bz ler, tapi kalau bz tahap giler, langsung tak sempat makan dari pagi, asyik minum air kosong saja. Pada sesiapa yg berdiet, setiap pagi kalau lalu depan in-house clinic, semua akan kalut timbang berat, tengok progress diet.
Namun di sini motivasi untuk kekal langsing langsung tak ada…begitukah? Masing-masing macam tak pernah risau badan asyik naik dan tak pernah turun2. Aduhhh, aku kena lakukan jugak sblum menjadi lebih tembam. Kalau masih tak berubah, maknanya tak merasa ler nak pakai balik baju kebaya yg berhelai2 tergantung dlm lemari.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...