Followers

Friday, February 18, 2011

HOMOEOPATHY ler pulak!


Kelmarin ayah pergi berubat lagi. Kali ini bukan lagi dengan bomoh yg tentunya dengan doa dan jampi serapah. Tapi beralih arah ke Klinik Homoeopathy Barakah, di Simpang Empat Perlis. Macam biasa ‘org kuat’ ayah yg rekemenkan tempat tu. Katanya boleh sembuh, sbb dia dah cuba. Hurmm…my hubby mcm biasa la, ikut saja rentak ayah tanpa kata2. Bagai ditelan mati mak, dibuang mati ayah….

Dari risalah yg diambil hubby, perubatan homeopathy merupakan suatu sistem perubatan moden dan unik. Ianya suatu bentuk perubatan yg saintifik dan berdiri teguh di atas prinsip-prinsip tertentu. Dari segi sejarah, asal usul perubatan ini telah ditemui oleh Ibnu Sina, seorg tokoh perubatan Islam yg terkenal. Diperkenalkan semula oleh seorg doktor berbangsa Germany, Prof Dr Samuel Haimemann pada abad ke 17. Rawatan ini menggunakan pendekatan alam semulajadi, bahan galian, tumbuh-tumbuhan dn sebagainya. 
Dpt sembuhkan pelbagai penyakit kronik spt kencing manis, jantung, lumpuh, darah tinggi, gout dll lg.
6  jenis ubat diberi utk tempoh 2 minggu. Tapi bolehkah ayah bersabar utk melihat keberkesanan ubat2 tersebut dlm tempoh mcm tu? Bila ke Homoeopathy, lupalah seketika Klinik Dr Azman kat Kuala Kedah yg dicanang-canangnya nak pergi sejak seminggu lalu. Hai, in waiting list tu!.


Rasullullah (SAW) bersabda yg bermaksud:
“Tidak Allah menurunkan penyakit, kecuali diturunkan pula ubatnya yg diketahui oleh yg mengetahui dan tidak diketahui oleh yg tidak mengetahuinya”
“Setiap penyakit ada ubatnya, maka apabila ubat itu sesuai untuk sesuatu penyakit, akan sembuh dgn izin Allah”
*cth ubat dr Google

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...