Followers

Saturday, November 2, 2013

Tipu, jika aku tidak pernah rasa cemburu!

Assalamualaikum,.
Sedar tak sedar, sudah lebih 3 thn aku berkampung di halaman ini. 
Senyum dan tangis memenuhi setiap sudut tanah peninggalan ayah. Tanah dan rumah pusaka yang memahatkan seribu kenangan. Pahit dan manis. Di sinilah aku.

Perit dan pedih bagai sebati dlm diri. Betul kata pepatah, berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul (ada ker yg sudi memandang?)


Bagai kaca yang jatuh terhempas
berderai tanpa boleh disatu, itulah aku!
Bukan sesalan, bukan ungkitan
hanya alunan hati yang berlagu sendu
tak keruan menghukum diri

Dosakah aku menyoal takdir?
Haluan yang bercelaru
Mimpi yang terganggu
 Aku yang sering kaku dan beku

Tipu, jika aku tidak ada rasa cemburu
pada teman yang berkerjaya dan bergaya
 8 jam berhawa dingin bersepatu tinggi

Tipu, jika aku tidak cemburu
pada teman yang menyambung ijazah
pada teman yang berkepuk wang di bank
pada teman yang berbanglo dan berkereta mewah 
.........sedang aku tidak lg punya apa2

Hanya yang ada dan masih kekal
Mimpi2 luka yg tidak akan sembuh
Angan2 yg  ternyata kosong
dan bohong segala.
 
 
T
 







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...