Followers

Tuesday, March 8, 2011

Aku Gila Merah!

"Merah sgt la makngah..." Masih ingat dialog tu dlm satu iklan tv dulu2? Tak salah dlm iklan ASB. Waktu sekolah2 dulu, kalau sebut kaler merah atau apa yg berkaitan dgn merah mmg menjadi sesuatu yg pelik. Pelik ker dgn merah? Aku tak paham kenapa kaler merah menjadi kaler yg selalu dielakkan. Aku rambang mata? Tp yg pelik tu sebenarnya menjadi kesukaanku. Aku gila merah! Dari dulu, merah menjadi salah satu lambang keperibadianku. Kebetulan kain sekolah smpai 6 thn kaler merah saja sbb aku pengawas sekolah. 
Sampai sekarang merah menjadi sebahagian dari hidupku. Dari sumber2 google, kebanyakkan menyatakan yg warna merah adalah warna emosi dan menyediakan sumber energi. Betul kot. Merah juga menjadi kekuatan jodoh antara aku dgn hubby. Dia juga suka merah, walau biru mmg tak pernah kalah dan sesuai utk lelaki. Baju kurung, blouse, kemeja, tshirt n tudung mmg tak leh mis kaler merah. Kalau tak full pun, akan ada campuran merah. Minat dan kecenderungan itu membuatkan kami memerahkan pelbagai benda. Tak rimas ker asyik merah menyala saja? Tak rasa panas ker?  Korang ni buta kaler ke apa? Ishhkk, aisey man....tak ler semua benda kat rumah, kami pilih atau kalerkan merah. Kami mix and match apa yg patut aja la. Merah boleh mix dgn hitam atau putih atau kaler lain. Eh, jgn kata aku tak suka kaler lain. Kaler hijau, pink dan kuning pun aku suka, tapi terlebih sudah pada yg merah. Tapi org kata, org yg berani saja yg pakai atau guna kaler merah. Anda ada bran?
Jom layan lagu Merah dr DefGabC

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...