Followers

Sunday, March 20, 2011

Aku Ingin Tidur....

Aku Ingin tidur
dari beratnya matamu memandang
dari beratnya bahuku memikul

Biarkan seketika
Aku ingin terus tidur lagi
lupakan esakkan dan jeritan dunia
bukan berlari dari tangis takdir 
cuma mengumpul daya utk bertatih semula

Biarkan aku terus tidur
walau lena kosong tanpa mimpi
walau langitku bukan biru lagi
cukup sekadar merehatkan hati
kerna berundur bukan bererti mati

Jangan ingatkan aku tentang cerita dunia
kerana aku ingin terus tidur untuk sedetik lagi
agar jagaku nanti....
ada harapan yg lebih segar
ada rasa yg lebih kuat


* Puisi ni tercipta ketika dlm perjalanan pulang dari Kupang, Baling. Suatu perjalanan yg begitu memenatkan. Kepala semakin berat dan mata seakan tidak ingin melihat dunia lagi. Perjalanan yg dikatakan org Baling 'dekat deh', rupa2nya memakan masa lebih sejam. Bukan tu saja, melalui jalan yg begitu sunyi di sebalik pohon2 getah dan kelapa sawit di waktu senja, menjadi pengalaman yg kalau boleh tak mahu berulang. Berdebar juga sbb takut terjadi apa2 di pertengahan jln. Mana tau ada binatang melintas ker, keta buat hal ker...mcm2 dlm fikiran. Tp alhamdulillah, selepas melalui jalan yg berliku tu, akhirnya bertemu jugak jalan menuju ke highway Sungai Petani. Lega rasanya...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...