Followers

Thursday, August 4, 2011

Aku pun tak mau kalah...

Assalamualaikum,
Baru sempat blogwalking, sbb dah lama sgt tak merewang laman orang lain. Ya lah, asyik ngadap dapur sendiri saja, sekali2 nak jugak jenguk tingkap orang lain. Masak apa? Citer apa? Ada berita panas ka.? Sharing is always caring rite? So, kita share apa yang patut. Ilmu yg baik patut dikongsi, bukan disimpan sorang2. Harap2 itu yg akan menjadi salah satu bekalan kita di sana. Yang tak patut tu...simpan la diam2.

Byk blog teman2 yang citer pasal menu berbuka. Mcm2 resepi yang kluar. Koktel la, masak lemak la, ayam percik la. Meriah sungguh! Ada pula yg kongsi pengalaman 1st time ramadhan di perantauan, tak lupa yang kembali berbuka puasa dgn family setelah beberapa thn terpisah di seberang laut. Apa2 pun semuanya yg best2. Ramadhan kan, mesti la Best!

Aku pulak thn ni dah jadi tahun trial test. Dapur yang dulunya jarang berasap, kini dah terlebih asap. Ala....idak ler pandai pun, cukupla nak bagi anak2 n si hubby makan. Aku dah boleh masak kurma, masak merah, masak lemak, masak rendang....cehhh jangan ler gelak..aku tau ada yg tersengih berbulu seraya berkata2....aapa raaa itupun baru tau masak ka?
Ya, mmg aku baru 'pandai' memasak. Sbb dulu2 aku mmg jarang sgt masak. Semua serba ringkas dgn 'lauk tunjuk' atau makan luar. Sampaikan anak2 tanya, mama pandai masak ker? Dan selalu jugak, anak2 akan berkata 'jom balik kg tok, suruh tok buat cucuq kodok..' Jgn terlopong, itu mmg kisah benar. Haha...
 Alhamdulillah, aku diberi kesempatan. Aku pun tak mau kalah dalam bab memasak ni. Perempuan hapa kalau tak tau masak? Alam yang baru diterokai mmg tidak mengecewakan (walau kadang2 ada terselit rasa boring jugak bab masak memasak nihh...kehkeh). Sekurang2nya orang tersayang dapat merasa hasil air tangan aku sendiri. Selamat Berpuasa! Martabatkan diri, bersihkan jiwa.


 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...