Followers

Saturday, January 14, 2012

Boleh panggil Mama?

Assalamualaikum,
Sebenarnya entry ni spatutnya ditulis dan dipost sbln yang lalu. Disebabkn tiada kesempatan, hanya hari ni cerita ni kluar. Sibuknya..:)

Boleh panggil Mama?
Aku terpana, terkesima untuk beberapa detik. Sungguh! Rasa bagai nak luruh jantung pn ada. Bukan perkara asing bagi sesetengah orang tapi ia mmg luar biasa bagi aku yang tidak pernah terlintas di fikiran. Terasa usia semakin tuapn ada sebab kurang 10 thn lagi maybe akan ada seorg lelaki yang bergelar menantu yang pasti akan memanggil aku dgn panggilan 'mama'. 

Lgpun aku yg sememangnya tiada anak lelaki, bila ada panggilan 'mama' daripada seorang remaja lelaki, terasa mcm suka pn ada. Hati berbunga...haha. Fikiran pula membayangkan alangkah baiknya kalau skrang aku ada ank lelaki....Anak lelaki selalunya akan manja dn rapat dengan ibu berbanding ayah. Alangkah..

Dan apabila seorang remaja lelaki request utk panggil aku dengan panggilan 'mama'.... Ni sepatutnya title yang lebih complete. Request tu sebab nak tackle anak dara aku ler tu. Haha...pandainya remaja sekarang, nak tackle anak kena ayat hati maknya dulu. Teringat semasa zaman sekolah2 dulu. Nak tackle kakak kena buat baik dgn adik first. Maka beramai ler nak buat adik angkat, siap hari2 kirim salam. 

Selama ni belum ada lagi mana2 remaja lelaki yang berani nk buat baik mcm tu. Selang sehari atau dua dia mesti datang cafe utk minum. Lepak sambil tengok2 nak dara aku. Tengok aja ler....mcm tengok anak patung dlm cermin.....



2 comments:

  1. hahahhaa...mcm cite lama brulang smulaa..x lama laa tu nk dpt mnntu..mama ekkk??? hehehhe

    ReplyDelete
  2. masih dlm kiv list. Nk kena check b/ground n pasang spy dulu. Tp sbg anak angkat lerrrr...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...