Followers

Tuesday, January 31, 2012

Dari Allah kita datang, kepadaNya kita kembali...

Assalamualaikum,
Alhamdulillah masih ada sedikit kesempatan utk menulis di sini. Hari ni cafe tutup sekejap. Dah 2 minggu kerja tanpa cuti, badan terasa lemah dan sengal2. Kepala berat, badan terasa panas. Tekak rasa kering sgt. 
Demam!

Dah lama tak demam kecuali sakit kepala yang selang 2,3 hari pasti terjadi. Biasa ler, migrain ni mmg takleh jauh dari diri. Berpuluh tahun, bagai isi dgn kuku. Ubat? Kadang2 boleh sembuh, kadang2 sakit tu hilang dgn sendiri. Masa yang menyembuh setiap kesakitan agaknya.

Pagi tadi, aku berkesempatan pergi 'mengunjung'  kematian bapa saudara sebelah hubby. Sakit tua menjadi punca nafas terhenti. Sudah sampai ajalnya, sudah begitu janjiNya...lalu hanya doa yang mengiringi 'perjalanannya' menuju ke alam yang lebih kekal.

 Daripada urusan memandikan jenazah hinggalah ke urusan mengkafankannya dan meletakkan jenazah ke dalam keranda, kuamati satu2. Hati sayu mengenangkan jika ayah yang sedang sakit 'dijemput' Allah suatu hari nanti. Atau kita yang sihat dan belum cukup tua ni 'dipanggil' untuk mengadapNya.

 Adakah kita telah bersedia? Cukupkah bekalan dan amalan yang kita lakukan? Atau akan lancarkah sebuah 'perjalanan menuju ke sana' tanpa sedikit gangguan? Wallahualam...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...