Followers

Monday, July 25, 2011

Datang bertamu

Sesekali bertemu, kau tetap seperti yang dulu. Mesra dan ramah adalah kau. Kau dan dirimu sering mengingatkan aku sewaktu di alam remaja kita dulu. Lenggok dan gayamu masih terbayang di mata. 

Kenakalanmu mengusik teman2 menambahkan keceriaan. Guru mana yang tidak kenal dengan dirimu. Kau yang lantang berpidato memang kerap mencuri perhatian kawan2 dan turut disegani oleh pihak lawan.

Perwatakan dan ketokohanmu membuatkan kau memang layak berada di tempatmu sekarang. Bergelar seorang guru melengkapkan package yang ada pada dirimu. Kau mewarisi semangat murni dan ketekunan yang selayaknya bagi seseorang yang bergelar pendidik. Sukar mencari seorang pendidik yang berjiwa kental, berkorban masa dan tenaga serta berhati tulus mendidik anak bangsa sendiri. 
 Dalam diam aku bangga dengan dirimu. Alangkah baik jika antara murid2 yang menerima didikanmu adalah anak2ku......Tahniah sahabat, kau mampu memiliki segalanya kini, walau tidak hasil daripada kasih dan simpati saudara sendiri. Walau remajamu bukanlah semanis mana, namun kini kau mampu mencipta yang manis2 hasil daripada keringat sendiri!

Terima Kasih sahabat, kunjunganku di teratak mu pada 23 Julai lalu cukup memberi makna yang tersendiri. Kau yang melihat episod duka dan mendengar keluh kesahku....bagai menahan sebak dan menitipkan pesan tentang hikmah yang Allah swt sediakan pada setiap penghujung dugaan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...