Followers

Friday, July 29, 2011

Jom play cook cook

Hari ni menu terlebih daripada biasa. Lebih daripada biasa bukan sebab menu yang luar biasa atau di luar kebiasaan, tetapi aku yang terlebih rajin sikit....hikhik. Macam malu pulak bila sebut bab rajin nih. Tambah lagi kalau rajin dlm bab2 masak memasak. Macam aneh bin ajaib.....

Bukan apa, sejak aku terpandang menu masakan seorang kawan di FB, teringin pulak aku nak cuba mengetes skill masakan aku yang ala kadar nih. So, bila menjenguk ke dlm peti ais, terkeluarlah sang udang dan si paha ayam. Hiris, blend dan tumis....chin chau chin chau....jadilah dry tomyam dan ayam goreng berempah. 

Resepi dry tomyam tu aku ikut suka kepala otak aku saja....ala nama pun main masak2....kata Chef Wan, baling saja apa yang patut, mesti jadi punya. Baling dia baling pro, baling kita silap2 keluar kuali. So resultnya jadi la jugak.....hubby kata boleh buat bisnes. Hehe....otak bisnes!

Resepi ayam goreng berempah aku searched dari tnet. Curi sana, cedok sini dapat la resepinya. Kena perap 1 jam....baru boleh goreng. Pukul 1 baru boleh lunch, sebab perap ayam punya pasal. Penat memang penat tapi sekali sekala berlebih sedikit tiada yang rugi pun. (Hehe benda yang jarang2 dibuat di suatu ketika dulu......) Janji anak2 suka, si hubby puji2.....kuikuikui....kembang bertaman taman.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...